Ρήνου, 3061 Λεμεσός, Κύπρος +357 25692130 lyk-ag-ioannis-lem@schools.ac.cy

Επίσκεψη στη Ρουμανία

Εκπαιδευτική / Παιδαγωγική εκδρομή μαθητών του Λυκείου Αγίου Ιωάννη στην Ρουμανία

Γενικές Πληροφορίες

Το Λύκειο Αγίου Ιωάννη στη Λεμεσό που συμμετέχει στο πρόγραμμα τα τελευταία χρόνια από το 2015 συνεργάζεται με το σχολείο National College Barbu Stirbei από την πόλη Calarasi της Ρουμανίας. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι η συνεργασία μας με το σχολείο της Ρουμανίας προήλθε μέσα από τα πιο κάτω σημεία:

  1. Την σχολική χρονιά 2015 – 2016 τα δύο σχολεία διενέργησαν ταυτόχρονα 3 ίδια πειράματα που συμμετείχαν στις διεργασίες για το πρόγραμμα SEMEP. Το National College Barbu Stirbei από την Ρουμανία μετά από συνεννόηση με το Λύκειο Αγίου Ιωάννη Λεμεσού, έκαναν τα ίδια πειράματα δημιουργώντας αντίστοιχες ομάδες εργασίας στα πλαίσια του προγράμματος. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 20 μαθητές από το Λύκειο Αγίου Ιωάννη και 25 μαθητές από το National College Barbu Stirbei. Συγκεκριμένα και στα δύο σχολεία διενεργήθηκαν ταυτόχρονα οι πιο κάτω πειραματικές ερευνητικές εργασίες:
  • (α) Πως η ανθρώπινη άγνοια προς το Περιβάλλον μπορεί να προκαλέσει μαζικές δηλητηριάσεις.
  • (β) To κόμποστ ως μέσο καθαρισμού του νερού.
  • (γ) Παράγοντες που επηρεάζουν τον Ευτροφισμό στα υπέργεια νερά και τρόποι αντιμετώπισης του
  1. Τη σχολική χρονιά 2016 – 2017 έγιναν οι πιο κάτω δράσεις στα πλαίσια της συνεργασίας μας με το σχολείο από την Ρουμανία:
  • (α) Αφού έγιναν οι πιο πάνω ερευνητικές εργασίες ταυτόχρονα και από τα δύο σχολεία και υπήρχε επικοινωνία από ομάδα που έγινε στο facebook, το National College Barbu Stirbei κάλεσε το Λύκειο Αγίου Ιωάννη (μαθητές και συντονιστές καθηγητές) στην Ρουμανία για να γίνει μια ανταλλαγή των αποτελεσμάτων και να συζητηθεί και η στάση των δύο σχολείων και τι θα κάνουν από κοινού για την νέα σχολική χρονιά 2016 – 2017 σε σχέση με τις εργασίες του προγράμματος. Η συνεργασία των δύο σχολείων έγινε με την καθοδήγηση του εθνικού συντονιστή του προγράμματος SEMEP (Southern Eastern Mediterranean Project, Πρόγραμμα της Unesco στο οποίο Εθνικός Συντονιστής είναι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού). Η επίσκεψη του Λυκείου μας στην Ρουμανία έγινε τον Οκτώβριο του 2016 με άριστες εντυπώσεις από όλους τους μαθητές του σχολείου μας για την φιλοξενία που δεχτήκαν από τους μαθητές της Ρουμανίας.
  • (β) Κατά την επίσκεψη μας στην Ρουμανία έγιναν παρουσιάσεις των εργασιών που είχαμε δουλέψει και τα δύο σχολεία από κοινού και αποφασίσαμε για τη νέα σχολική χρονιά να διεξαγάγουμε δύο κοινές έρευνας η μια είχε να κάνει με την συνέχιση του κόμποστ για εξαγωγή περαιτέρω αποτελεσμάτων και η δεύτερη έρευνα ήταν μια κοινωνική έρευνα για την ρύπανση του νερού. Έτσι κατά τη σχολική χρονιά 2016 – 2017 δουλέψαμε από κοινού με δύο ερευνητικές εργασίες.
  • (γ) Ακολούθησε η επίσκεψη του σχολείου της Ρουμανίας στη Κύπρο τέλος Μαρτίου του 2017 όπως φαίνεται από το πρόγραμμα που επισυνάπτεται της όλης επίσκεψης της αντιπροσωπείας του σχολείου από την Ρουμανία στη Κύπρο. Στα πλαίσια αυτής της συνάντησης αποφασίσαμε να συνεχίσουμε την συνεργασία μας με την νέα σχολική χρονιά
  1. Τη φετινή σχολική χρονιά αποφασίστηκαν οι πιο κάτω δράσεις από τα δύο σχολεία:
  • (α) Το σχολείο μας κάνει δύο περιβαλλοντικές μελέτες που προτάθηκαν και ξεκίνησαν οι μελέτες και από το σχολείο στη Ρουμανία για να μπορέσουμε να δούμε από κοινού τα αποτελέσματα όλων των ερευνών.
  • (β) Το σχολείο μας προσκλήθηκε να επισκεφτεί το σχολείο στο Καλαράσι της Ρουμανίας και η επίσκεψη της αντιπροσωπείας του σχολείου μας στην Ρουμανία έγινε από τις 29 Μαρτίου μέχρι τις 3 Απριλίου 2018. Οι ημερομηνίες επιλέχτηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να μην χάσουν οι μαθητές εργάσιμες μέρες από το σχολείο. Στην αντιπροσωπεία του Λυκείου μας στην Ρουμανία έλαβαν μέρος 6 μαθητές που ανήκουν στις ερευνητικές ομάδες και συνοδεύονταν από τον συντονιστή του προγράμματος του σχολείου μας κον Νικόλα Νικολάου. Οι μαθητές που έλαβαν μέρος στην φιλοξενήθηκαν από τις αντίστοιχες οικογένειες μαθητών στην Ρουμανία. Η επιλογή των ημερομηνιών έγινε σε συνεννόηση με τους Διευθυντές των δύο σχολείων και ταυτόχρονα θα γίνει και διευθέτηση έτσι ώστε να μην χαθούν εργάσιμες ώρες ούτε για τους μαθητές αλλά ούτε και για τους καθηγητές που θα συνοδεύουν τους μαθητές.
  • (γ) Ταυτόχρονα με την επίσκεψη μας στην Ρουμανία θα πρέπει να αναφερθεί ότι θα γίνει μια αντίστοιχη επίσκεψη της αντιπροσωπείας των Ρουμάνων στην Κύπρο την περίοδο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου του 2018. Οι μαθητές που θα λάβουν μέρος στην αντιπροσωπεία του σχολείου μας στην Ρουμανία θα καλεστούν να φιλοξενήσουν τους μαθητές από την Ρουμανία στα σπίτια τους.

Η επίσκεψη μας στην Ρουμανία

Οι εμπειρίες που αποχτήσαμε στο ταξίδι αυτό καθώς και οι γνώσεις είναι αναντικατάστατες . Αφού φτάσαμε στην Ρουμάνια πολύ νωρίς το πρωί της 29ης Μαρτίου και πήγαμε στο Καλαρασι όπου έμεναν οι οικογένειες που θα μας φιλοξενούσαν .

004

Έπειτα , με τις οικογένειες αυτές, πήγαμε στο σχολειό όπου μας έγινε μια ξενάγηση του χώρου (συμπεριλαμβανόμενου και των αιθουσών φυσικής , μαθηματικών , γεωγραφίας και αγγλικών κατά την ώρα διδασκαλίας) και ύστερα μέσα στον κύριο θάλαμο του σχολίου μας έγινε επίσημο καλωσόρισμα με παραδοσιακό Ρουμάνικο τρόπο ( παραδοσιακό αλμυρό ψωμί ζυμωμένο με αλάτι ) καθώς και καλωσόρισμα από το ομάδα μαθητών του σχοελιου που συμμετέχει στο πρόγραμμα. Το απόγευμα της Πέμπτη 29 Μαρτίου επισκεφτήκαμε ένα μουσείο παραδοσιακής τέχνης της Ρουμανίας όπου και μάθαμε να διακοσμούμε πασχαλινά αυγά με τον παραδοσιακό ρουμάνικο τρόπο . 

006

Την Παρασκευή 30 Μαρτίου παρακολουθήσαμε και λάβαμε μέρος σε ένα μάθημα βιολογίας μαζί με τους μαθητές που μας φιλοξενούσαν που σχεδιάστηκε ειδικά για την επίσκεψη μας στο σχολείο. Για το μάθημα χρησιμοποιήσαμε μικροσκόπια για να αναγνωρίσουμε κύτταρα σε κρεμμύδι και ντομάτα. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε και μάθημα γεωγραφίας στο οποίο μιλήσαμε για το πώς επηρεάζει ο καιρός μιας χώρας-περιοχής αυτών που είναι δίπλα της. Τελειώντας με τις παρακολουθήσεις των μαθημάτων παρουσιάσαμε πλέον τις έρευνες που κάναμε καθώς και πληροφορίες για την πόλη και την χώρα μας, όπως επίσης έκανα και οι Ρουμάνοι στο δεύτερο μέρος του προγράμματος αυτής της μέρας. Τελειώσαμε την επίσκεψη μας στο σχολείο τους την Παρασεκυή παρακολουθώντας μια γιορτή για το πώς δημιουργήθηκε η Ρουμανία με θεατρική αναπαράσταση.

001

002

Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκεφθήκαμε τον ποταμό Δούναβη που είχε παρακλάδι στην πόλη όπου μείναμε. Από την απέναντι πλευρά φαίνεται η Βουλγαρία καθώς και ο ποταμός αποτελεί το όριο Βουλγαρίας-Ρουμανίας σε εκείνο το σημείο.

010

Το Σάββατο 31 Μαρτίου ξεκίνησε το ταξίδι μας για την Τρανσυλβανία και τα βουνά της πόλης του Brashov, επισκεφθήκαμε το κάστρο Pelles το οποίο ήταν και το καλοκαιρινό σπίτι του τότε βασιλιά Κάρολου και της Βασίλισσας Ελίζαμπεθ και θεωρείτε το κύριο μέρος όπου παίρνονταν οι πολιτικές αποφάσεις για την τότε κοινωνία καθώς και σημαντικό κέντρο κουλτούρας Κτιζόταν μεταξύ του1873 και του 1914 και άνοιξε ως μουσείο το 1953 και στη συνέχεια πήγαμε μαζί με τα άλλα παιδιά από την Ρουμανία που ήταν μαζί μας στο μέρος που θα διανυκτερεύαμε στο τουριστικό θέρετρο Sinaia στην Τρανσυλβανία. Εκεί μείναμε και το Σαββάτο και την Κυριακή 1η Απριλίου. Το βράδυ του Σαβββάτου είχαμε την Κυπριακή βραδιά κατά την οποία προσφέραμε στους μαθητές από την Ρουμανία εδέσματα από τη Κύπρο και επίσης τους μάθαμε να χορεύουν κάποιους κυπριακούς χορούς. Ήταν μια αξέχαστη βραδιά. 

Την Κυριακή  είδαμε μια εκκλησία η οποία ήταν τουλάχιστον 700 καθώς και μαθαίνοντας την ιστορία και την σημασία της στην Ρουμάνικη ιστορία λόγω της ιστορικής περιόδου κατά την οποία κτίστηκε στη πόλη του Brasov. Στη Συνέχεια επισκεφθήκαμε το διάσημο κάστρο Bran ή όπως το γνωρίζουν άλλοι, το κάστρο του Δράκουλα . Σε αυτή την περίπτωση η ιστορία του Bram Stocker και η πραγματικότητα διαφέρουν πολύ. Πληροφορηθήκαμε πως, αυτή τη στιγμή, το κάστρο ανήκει στους απογόνους της ρουμανικής βασιλικής οικογένειας του 1920. Τελειώσαμε την ημέρα μας με την Ρουμάνικη Βραδιά από τα παιδιά από την Ρουμανιά που μας κέρασαν με εδέσματα από Ρουμανία.

005

Την τελευταία μέρα της διαμονής μας την Δευτέρα 2 Απριλίου στην Ρουμανία, ξεκινήσαμε το ταξίδι μας προς το Βουκουρέστι και επισκεφθήκαμε στο Βουκουρέστι το Μουσείο Γεωλογίας και Φυσικής Ιστορίας όπου μας παρουσιάστηκαν τα διαφορετικά είδη κρυστάλλων, πετρωμάτων και τις ιδιοτητες, όπως επίσης και τον τρόπο δημιουργίας τους καθώς και διαφορετικά ειδη δεινοσαυρων που έζησαν στην Ρουμάνια. Επίσης επισκεφτήκαμε το Τμήμα Ερευνών του Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου για το χώμα και το Τμήμα Γεωγραφίας. Τέλος κατά την τελευταία μέρα και αφού τελιεώσαμε με τις εκπαιδευτικές επισκέψεις πήγαμε στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο του Βουκουρεστίου, όπου μείναμε τις τελευταίες μας ώρες μαζί με τους μαθητέςς από την Ρουμανία που μας φιλοξένησαν. Διανυκτερεύσαμε στο Βουκουρέστι πλέον χωρίς τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς από την Ρουμανία και την επόμενη μέρα αναχωρήσαμε πρωί πρωί για το ταξίδι της επιστροφής μας στη Κύπρο.

012

Η εμπειρία, αν και διαφορετική, είναι αναντικατάστατη και οι γνώσεις που αποχτήσαμε μας προσφέρουν μια νέα πλευρά όψης σε ένα νέο πολιτισμο-κουλτουρα που δεν είναι ο δικός μας. Ένα τέτοιο πρόγραμμα σαν και αυτό που λάβαμε μέρος θα έπρεπε να επαναληφθεί αφού βοήθα στην κοινωνικοποίηση των μαθητών και των δυο σχολίων- χορών  και αναπτύσσει σχέσεις μεταξύ δυο διαφορετικών πολιτισμών .

011

Ομάδα μαθητών που έλαβαν μέρος στην επίσκεψη ανταλλαγή από την Ρουμανία:

Δαμιανού Χαρά Α21

Κοντογιώργη Όλγα Α21

Αριστοδήμου Αργύρης Β32

Στίγγα Ελπίδα Β42

Γεωργίου Στυλιάνα Β51

Νικηφόρου Θεοδώρα Β51

 

Με τη συνοδεία του καθηγητή Φυσικής Νικόλα Νικολάου